تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

به نظر شما مطالب و محصولات سایت چگونه است ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 160
  • بازدید دیروز : 346
  • بازدید کل : 537088

سفر به جهانهای دوردست


سفر به جهانهای دوردست

سفر به جهانهای دوردست

نویسنده: کارل گیلزین
 
مقدمه ترجمه فارسی
بیرون رفتن از کره زمین ، سفر به کرات آسمانی و سیر و سیاحت در جهان های دوردست، هرگز مانند امروز در پیش روی آدمی جای نداشته است . تقریبا هر روز در روز نامه ها میخوانیم یا از رادیوها می شنویم که پیشرفتی در این زمینه حاصل آمده است . تاکنون بیش از یک دوجین قمر مصنوعی در پیرامون زمین و دو سیاره مصنوعی بگرد خورشید پرواز در آمده است . کوئی مرزهای زمین دیگر برای انسان تنگ شده و اندیشه آدمی در گرو تسخیر فضا و جهانهای ناشناخته است در همه جا و از جمله در ایران ، آگاهی بر پیشرفتهای دانش در این زمینه خواستاران فراوان دارد و بسیاری از مردم ، بویژه جوانان دانش دوست مایلند در باره این گوشه تازه و تقریبا نکاویده دانش آگاهی هایی داشته باشند . میخواهند بدانند که راههای شکافتن زره جاذبه زمین کدامند ؟ چرا سرعت های عادی برای سفر ب فضا نارساست و اصول و ساختمان موشکها و فشفشه ها چیست؟ در جو زمین و آنچه در وراء آن قرار دارد چه روی میدهد و ماه که نزدیکترین همسایه فضائی ماست چه ویژگی هایی دارد و و آیا میتوان به سیاره های منظومه شمسی دست یافت وب منظومه های دیگر راه جست و برای پاسخ دادن باین نیاز، در مجله ها و روزنامه های فارسی ، اینجا و آنجا مطالبی درباره این مسائل نگاشته اند و مینگارند که اگر هم اندکی کنجکاوی را سیراب کند ، با شگفتی را برانگیزد نمی توان گفت که دانستنیهای منظمی با شیوه علمی در بر دارند؛ بسبب فقدان مجله های علمی ، این نوشته ها بیشتر آمیخته با - و حتی گاهی آکنده از هیجانهای خاص روزنامه نگاریست .
کتاب «سفر به جهانهای دور دست» (Путешествие к далеким мирам)که این ترجمه فارسی آن در
دست شماست اثر پروفسور کارل گیلزین (К. А. Гильзин) دانشمند برجسته و نامور شوروی در رشته موشک سازی و فضا پیمائی است . این کتاب از آثار معتبر و مطمئنی است که به زبان ساده ، درباره مسائل نامبرده در بالا نوشته شده است . امتیاز این کتاب به کتابهای مشابه در آنست که اگرچه مطالب بغرنج و پیچیده دانش نوینی را بیان داشته است ، هرگز دقت و اصالت علمی خود را از دست نداده است . این کتاب برای همه کسانی که معلومات عمومی شان، از حدود سالهای اول دبیرستان بالا باشد مفهوم و سودمند است و تقریبا بهمه دشواریها و چراهایی که ممکن است برای
خوانندگان پیش آمده باشد پاسخ میگوید . در ترجمه آن ، چنانکه شایسته آثار علمی است، دقت و امانت بکار رفته است. ولی لازم است توجه خواننده را به تغییرات کوچکی که در ترجمه فارسی بعمل آمده است جلب کنیم :
نخست اینکه بعضی مثالها که در متن اصلی بوده تغییر یافته اند ومثالهایی بجای آن نهاده شده که برای خوانندگان فارسی زبان آشناتر و تصورشان آسانتر باشد .
دوم اینکه بعضی از قسمتها که به زمینه علمی مورد بحث کتاب ارتباطی نداشتند و حفظ آنها برای ترجمه فارسی مناسب نبود حذف شده اند .
اگر این کتاب بتواند علاقه خوانندگان را به مطالعه چنین مسائلی جلب کند و شور و شوق علاقمندان را به بررسی بیشتر این مسائل بیفزاید جای خوشبختی است آنگاه است که مترجم کوشش خود را پاداش یافته میداند.
م. ح. ن . و فروردین ۱۳۸۵

از نویسنده:
بسوی جهان‌های دوردست
امروز در سراسر جهان ، جوانان به موضوع سیر و سفر به فضای کیهانی دلبستگی فراوان نشان میدهند ، این دلبستگی دیر زمانی است که دیگر کنجکاوی بیهوده ای نیست. «آیا سفر به فضای کیهانی میسر است؟» امروز هر دانش آموزی پاسخ این سوال را میداند .
این روزها علاقه جوانان به مسئله کیهانی شکل کاملا مشخصی بخود گرفته است آنان می خواهند بدانند که در سطح کنونی تکامل علم و فن پرواز بین کدام سیارات مقدور است ؟ چه کامیابی هایی در تکمیل موشکها که بی شک نیروی محرک اصلی سفائن بین کرات خواهند بود ، بدست آمده است؟ این جوانان درباره مسیر پروازهای کیهانی آینده از ستاره شناسان ، و درباره تاثیرات مخصوص سفر کیهانی بر روی ارگانیسم انسان ، از پزشکان پرسش ها دارند. آنان به مسائلی مانند برخورد احتمالی بین سفائن فضاپیما و شهاب ها ، موارد استفاده علمی و عملی از اقمار مصنوعی و بسیاری
مطالب جالب از این قبیل علاقه نشان میدهند.
کوتاه سخن ، جوانان به همه مسائلی که وابسته به دانش تسخیر فضاست بسیار دلبسته اند . در روزگار ما ، بویژه در ده سال اخیر ، این دانش چنان گسترش یافته که شرح کامیابی های آن در یک کتاب نمی گنجد . و این یادداشت ها اگر بتوانند به پاره ای از این پرسشها، که همه جا از آن گفتگوست، پاسخ دهند و شور جوانان را به مطالعه بیشتر برانگیزند، می‌توان گفت که به هدف خود رسیده اند .

فهرست مطالب:
مقدمه ترجمه فارسی
از نویسنده
جهانی که در پیرامون ماست
بخش اول
از افسانه تا علم
رؤیای دلیرانه
زندانیان زمین
پیدایش دانش
بخش دوم
موتور معجز آسا
ولادت سوم
سد صوت درهم می شکند !
مهار کردن یک کرور اسب
مرمی ها و قطارهای «تحلیل رونده»
از هواپیمای فشفشه ای تا ناو کیهانی
بخش سوم
یورش به فضای بین سیارات
زره جو
در آستانه فضا
جزایری در سواحل زمین
بر روی یک قمر مصنوعی
بخش چهارم
تسخیر افلاک
ماه - نخستین هدف
پرواز بسیارات
راههای کیهانی
برخاستن و نشستن ناو
پرش سه گام
بخش پنجم
آدمی در فضا
افلاک در خدمت بشر
در ناو فضاپیما
آیا به وزن خود نیاز داریم ؟
پرتوهای مرگبار ومرمی های سرگردان
بخش ششم
نگاهی به آینده
سفر خیالی به ماه
در روی ماه


مبلغ قابل پرداخت 10,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 187

مطالب تصادفی

  • آموزش XML
  • رش هشانا
  • اندرز پدران: ترجمه پییرقه آووت رساله‌ای از تلمود
  • زن در متون مقدس
  • سرودهای روحانی

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات