تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

به نظر شما مطالب و محصولات سایت چگونه است ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 312
  • بازدید دیروز : 401
  • بازدید کل : 530373

نوشته‌های فلسفی و اجتماعی (جلد اول)


نوشته‌های فلسفی و اجتماعی (جلد اول)

نوشته‌های فلسفی و اجتماعی (جلد اول)

نویسنده: احسان طبری
این کتاب، چنان که از نامش پیداست مجموعه یادداشت ها و نوشته های موجز و فشرده فلسفی و اجتماعی است که اینجانب طی ده سال اخیر (1956 ـ 1966) نگاشته ام. نگارنده، این یادداشت ها و نوشته ها را د رخورد انتشار نمی شمرد، اگر، به گمان وی، در آن ها اینجا و یا آنجا نکات و مطالبی که در عین قابل بحث بودن، تازگی هایی از جهت طرح یا احتجاج دارد و سزاوار توجه تئوریک است، وجود نمی داشت. ضرورت کوشش برای اجتهاد در مسایل تئوری عمومی مارکسیستی ـ لنینیستی انکارناپذیر است و تئوری از هر سخن الکنی در این زمینه می تواند غنی تر شود. کسانی که به دستاوردهای دانش های فلسفی عصر ما عمیقا آشنا هستند می توانند این تازگی ها را به درستی تشخیص دهند و ارزیابی کنند.

در "نوشته های فلسفی و اجتماعی" تعمیمات متعددی شده است. تصور نرود که این تعمیمات تهی و سکولاستیک است. برای خود مؤلف هر تعمیمی بر توده ای از فاکت ها و مشاهدات و بر پروسه طولانی است که عقلی و وجدانی و گوارش نظری مبتنی است. درست تعمیم همین فاکت ها و مشاهدات و مشاهدات آمپریک است که لزوم افزودن این یا آن حاشیه، وارد کردن این یا آن جزء را در برخی مسایل تئوری عمومی ضرور ساخته است. تجربه تاریخ نشان داده است که ارزشمندی این تعمیمات سخت نسبی است و تحول سریع جامعه انسانی و رشد پر توان پراتیک اجتماعی، تعمیمات و طرح ها و اجتهادات و دقت های نوینی را می طلبند. به هر صورت هر نسلی که در مبارزه شرکت می کند باید دریافت و منش خود را از انطباق تئوری عام بر پراتیک بدست دهد یا به عبارت دیگر تجارب خود را جمع بندی کند. معنای سیر تکاملی تئوری ها و ژرفش در ماهیت های دمبدم تازه تر و عمیق تر جز این نیست. "نوشته های فلسفی و اجتماعی" از شیوه پولمیک و لذا به طور عمده از بار سندو سیتاد عاریست و تا آنجا که ایجاز مجاز می ساخت طرح مسایل در آن بدون تعقیدات فلسفی متداول است تا بتواند نه فقط به صاحبان اندیشه ماده تفکری بدست دهد، بلکه برای آموزندگان تئوری به شرط آن که دارای مایه نخستین و علاقه به مباحث فلسفی باشند نیز وسیله آگاهی بیشتری باشد. نوشته های این مجموعه، جز در یک مورد که تصریح شده است، همگی برای اولین بار طبع می شود.


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 202

مطالب تصادفی

  • آموزش XML
  • رش هشانا
  • اندرز پدران: ترجمه پییرقه آووت رساله‌ای از تلمود
  • زن در متون مقدس
  • سرودهای روحانی

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات