تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

به نظر شما مطالب و محصولات سایت چگونه است ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 317
  • بازدید دیروز : 194
  • بازدید کل : 529977

کار


کار

کار

نویسنده: لارس اسوندسن
لارس اسوندسن( -۱۹۷۰)، فیلسوف نروژی است.
کتاب «کار» از ۹ فصل تشکیل شده است: از نفرین تا تکلیف تاریخچه مختصر فلسفه کار، کار و معنا، توزیع کار، کار و تفریح، مدیریت شدن، دستمزد، کار در عصر وفور، پایان کار؟ و زندگی و کار .
نویسنده در مقدمه کتاب ابتدا به بیان برخی نکات از زندگی شخصی اش و آنچه او را به تفکر در این باره واداشته است می پردازد. او در این کتاب به همه زوایای مختلف کار پرداخته و برای بسیاری از دغدغه های ذهنی که افراد مختلف درباره این مقوله مهم دارند، پاسخ هایی آورده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«در ۱۹۵۴، پدرم در چهارده سالگی شاگرد لوله‌‌کش یک کارگاه کشتی‌‌سازی در موس شد، شهر صنعتی کوچکی در جنوب شرقی نروژ. این کارگاه کشتی‌‌سازی عمدتا نفت‌کش‌های بزرگ می‌‌ساخت. آنجا بزرگ‌ترین شرکت موس بود و دوهزار کارگر داشت.
پدر من در ۱۸ سالگی لوله‌‌کش حرفه‌ای و ده سال بعد سرکارگر شد. او که اوایل کار در کارگاه در معرض مقادیر زیادی آزبست (پنبه کوهی) قرار گرفته بود در سال ۲۰۰۲ به خاطر مشکلات ریوی بازنشسته شد.
پدرم تمام دوران کارش در استخدام همان شرکت بود. من همیشه تصور می‌‌کردم که او در مجموع از کار در کارگاه لذت می‌‌برد، اما درعین‌حال مشتاق بود که هر روز دقیقا سر ساعت سه و نیم آنجا را ترک کند. من هم که بچه بودم معمولاً او را دم در کارگاه می‌‌دیدم و پیاده با هم به خانه می‌‌رفتیم.
خط‌‌‎کشی کاملاً روشنی میان کار و تفریح او وجود داشت و پدرم در خارج از کارگاه، مناسبات محدودی با همکارانش داشت. اگر یکی از همکاران نزدیکش بیمار می‌‌شد، احتمالاً بعدازظهر به دیدنش می‌‌رفت.
توصیف دوران کاری پدر من از جهات زیادی دقیقا برعکس توصیفاتی است که در حال حاضر راجع به مفهوم کار مطرح می‌‌شود.
ایدئولوژی امروزی کار این است که کار باید معنادار و خوشایند باشد؛ که همکاران هر کسی باید دوستانش هم باشند و کار در درجه اول باید ابزاری برای خودپروری باشد».


مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 340

مطالب تصادفی

  • آموزش XML
  • رش هشانا
  • اندرز پدران: ترجمه پییرقه آووت رساله‌ای از تلمود
  • زن در متون مقدس
  • سرودهای روحانی

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات