تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

به نظر شما مطالب و محصولات سایت چگونه است ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 142
  • بازدید دیروز : 194
  • بازدید کل : 529802

سیاستمدار مفسر


سیاستمدار مفسر

سیاستمدار مفسر

نویسنده: یاسر هاشمی
 
 
این کتاب در دو بخش شامل «سبک تفسیر راهنما» و «تنگناها، نقدها و افق‌های آینده» تدوین شده و از سوی نشر برد منتشر شده است. بخشی از این کتاب نیز به مرور خاطرات روزانه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص دارد. ویژگی‌های تفسیر رهنما، فرهنگ قرآن، تفسیر رهنما و راهیابی به بطن‌های قرآن، مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ایازی، مصاحبه با حجت‌الاسلام حاج شیخ مجتبی کلباسی درباره تفسیر رهنما، مقاله محمدعلی یزدی، مصاحبه با آیت‌الله هاشمی در خصوص فرهنگ قرآن و مراحل تحقیق و تدوین پروژه فرهنگ قرآن از گروه فرهنگ نامه‌ها و معجم‌های قرآنی، برخی دیگر از موارد اشاره شده در کتاب «سیاستمدار مفسر» هستند.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:
بی تردید نیاز رو به فزونی فهم معارف قرآنی، آثار تفسیری فراوانی را پدید آورده که هرکدام متأثر از مؤلف و پدیدآورنده خویش هستند و شکی نیست که رنگ و بوی فلسفه در تفسیر ملاصدرا مشهود است، همچنان که در تفسیر یک مؤرخ، یا در تفسیر یک فقیه، اثر مفسر غیرقابل انکار خواهد بود. تفسیر راهنما در زمره تفاسیر «نوگرا»ست؛ به این معنا که طبق روش قدمایی همچون مرحوم طبرسی صاحب مجمع البیان نوشته نشده بلکه آیت الله هاشمی، پیام‌های آیات و اشارات آنها را استخراج کرده‌اند که می‌تواند جرقه‌هایی را در ذهن قرآن پژوهان ایجاد کند. مرحوم آیت الله معرفت از این شیوه تفسیری تحت عنوان «بطن یابی از قرآن» یاد کردند؛ یعنی با الغاء خصوصیت، پیام‌های کلی را از آیات استخراج کردند تا برای هر نسل و هر عصری مفید و کاربردی باشد...


مبلغ قابل پرداخت 10,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 203

مطالب تصادفی

  • آموزش XML
  • رش هشانا
  • اندرز پدران: ترجمه پییرقه آووت رساله‌ای از تلمود
  • زن در متون مقدس
  • سرودهای روحانی

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات