تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

به نظر شما مطالب و محصولات سایت چگونه است ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 305
  • بازدید دیروز : 258
  • بازدید کل : 539512

بچه چطور به دنیا میاد


بچه چطور به دنیا میاد

بچه چطور به دنیا میاد

نویسنده: بلیک همپتون
 
معرفی و نقد کتاب:
تردیدی نیست که کودکان، یا بهتر بگویم پدران و مادران آینده باید به معمای هستی یافتن خویش آشنا شوند.
امروز دیگر مثل گذشته نمی‌توان بچه‌ها را با پاسخهایی بی‌اساس چون: «تو از وسط یه غنچه درآمدی» یا «ترا در باغ پیدا کردیم» یا «خدا ترا به ما داد» مجاب کرد چون اولا بچه‌های امروزی را که در دنیایی برهنه و بی‌عفت رشد می‌کنند، در محیط اجتماعی و خانوادگی آزاد از قید و بندهای اخلاقی و رعایت پنهانکاریهای مرسوم گذشته و طبعا از هوشیاری و کنجکاوی بیشتری برخوردارند و این هوشیاری و چشم و گوش بازی چراغی - یا سلاحی - است در دست انگیزه همیشگی غریزه تا به
«آموختن‌های» پراکنده و نادرست خود ادامه دهند نمی‌توان از میدان بدر کرد.
ثانیا آیا بسیاری از بدآموزی‌های اخلاقی و حتی فکری، اعتقاد به موهومات و وجود «وجودی» نیرومند و غیرواقعی نتیجه پاسخ‌های غیر معقول به پرسش‌های حیرت آمیز کودکان نیست؟
اما قضیه از آن طرف نیز اسباب دردسر است، با صراحت و آزادی نویسنده کتاب مورد بحث - با وجود آوردن نمونه‌های ساده و آموزنده - همه چیز را هرچقدر طبیعی، نشان دادن، آموزش کامیاب بی‌زیان و خطری را به دنبال نخواهد داشت. چرا که کتاب مورد بحث: «بچه چطور بدنیا میاد» یک ترجمه است، یعنی اینکه آن هدف ایده آل، که آموختن مسائل جنسی و اسرار زاد و ولد باشد، مدتهاست که در «آن حدود» به مرحله عمل در آمده و «حیرت و سردرگمی بچه‌ها از ندانستن چگونگی تولدشان» دیگر باعث و بانی عقده‌ها و خیال پرستی‌ها نیست » اما این موفقیت، تاجی بسر جامعه آنها نزده، و جوانانی که در بهترین شرایط تربیتی و کنترل‌های روانی، پرورش یافته و بر تمام اسرار خلقت خویش از کودکی آگاه شده‌‌اند چیزی بیشتر از آنهایی که در غفلت بزرگ شده‌‌اند ندارند، گذشته از این بی‌اعتنایی و ساده پنداشتن مسائل جنسی ۔ در غیاب کنترلهای اخلاقی و اعتقادات پاک خانوادگی، باعث این شده که از اعمال جنسی برداشتنی حیوانی داشته باشند.
وانگهی کودک، بعد از آشنایی به طرز عمل جنسی، چون دارای آن شعور و منطق بازدارنده نیست و توانائی غریزه بر مال اندیشی او می‌چربد، طبعا به تقلید می‌پردازد. (در خانواده‌های فقیر - در همین جامعه خودمان که به اجبار کمبود مسکن افراد خانواده در بک اتاق می‌خوابند و کودک شاهد روابط والدین است، چه ماجراهایی که اتفاق نمی‌افتد؛ ماجراهایی گاه خطرناک و زشت و جبران نشدنی).
باری، خیلی چیزها هست که درست است، منطقی و پذیرفتنی است. اما حتما باید در شرایط سالم و خاصی تجربه شود. من این کتاب را به چندین خانم جوان و بچه دار نشان دادم - همه تحصیل کرده و جدی در تربیت اولادشان - اما واقعا دلخور بودند. بیشتر بر این اعتقاد بودند که این کار دشوار و حساس را باید به تدریج و با حوصله و با مثالها و شواهد غیر مستقیم آغاز کرد نه با خواندن ناگهانی یک کتاب. بعد از آن لحظه پایان یافتن کتاب است که ذهن بچه دچار طوفان می‌شود و در گردبادی از پرسش‌های تازه‌تر قرار می‌گیرد و صد در صد به تجربه و تکرار و تقلید آنچه شنیده یا خوانده آغاز می‌کند. آنوقت با معمای تازه چه باید کرد؟
کتاب مورد بحث اثری واقعا جالب و شجاعانه است، که یقینا روزی از واجبات مسائل تربیتی خواهد شد؛ اما حالا؟
اگر فردا برای هر چیزی دیر باشد برای این یکی خیلی زود است.


مبلغ قابل پرداخت 11,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 365

مطالب تصادفی

  • آموزش XML
  • رش هشانا
  • اندرز پدران: ترجمه پییرقه آووت رساله‌ای از تلمود
  • زن در متون مقدس
  • سرودهای روحانی

فروشگاه انواع فایل و کتاب و جزوه و انواع محصولات